9.9 sitten Tupokseen alkutankkaukseen ja parilta henkilökunnan edustajalta nimmarit aloitukseen. aamu oli pikkuisen viileä mutta muuten keli oli ihan hyvä.
Matka jatkui tankkausten ja pienten taukojen katkomana napapiirille joka tuli vastaan ennen Jokkmokkia. Kuten kuvasta näkee vettäkin tuli aina välillä mutta ei haitaksi asti.
Graffititaiteilijat olivat koristelleet tulvaluukkuja Jokkmokin ja Porjuksen välillä
Luulajajoki kulki välillä syvässä kanjonissa ja välillä oli sitten isoja patoaltaita ja voimalaitoksia.
Annin omalla grillillä Kiirunassa nautittiin lounas.
Matka jatkui Torneträskin rantoja seuraillen kohti Norjaa. Maisemat olivat komeat ja kelikin oli ihan ok. Tien vieressä kulki junanrata jolla pääasiassa kulkee malmia Kiirunasta Narvikiin mutta myös matkustajaliikennettä. Kulmapiste oli Narvikissa ja sinne piti ajaa pistona muutama kymmenen kilometriä ja kaupungissa tuli myös ajeltua muutama ylimääräinen minuutti. Matka jatkui Narvikista kohti Skibotnia josta suunta kääntyi kohti Kilpisjärveä.
Ilta alkoi jo hämärtyä kun palasin takaisin Suomen puolelle. Tiesin että Kilpisjärveltä seuraava yöbaari olisi aika kaukana joten kävin matkailuhotellissa täyttämässä termarin kuumalla tuoreella kahvilla. Tankkasin ja lähdin ajamaan yhä pimenevämpään iltaan. Ei mennyt kauan kun alkoi satamaan. Tuli mieleen sen ensimmäisen rp:n väli Kuhmo-Nurmes-Iisalmi...olosuhteet olivat vaan vielä pikkuisen huonommat vesisateen vuoksi. Onneksi liikennettä ei ollut paljoa silloin yöllä joten sain ajella aika rauhassa kohti Muoniota jossa tankkasin. Yöllä alkoi olla sen verran viileää että vaikka sade loppui niin sadepuku sai olla päällä lämmön vuoksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti