maanantai 15. heinäkuuta 2013

BB 1500



Tiistaiaamuna alkoi valmistautuminen kovempaan koitokseen. Kävin aamupallla ja haistelemassa ilmaa.....keli näytti ihan hyvältä. Vähän ennen puolta päivää laitoin kamat kasaan ja lähdin respasta kyselemään todistajalausuntoa seuraavaan koitokseen. Sieltä sain laskun maksun yhteydessä toisen mutta huhuilusta huolimatta toista henkilöä ei löytynyt. Ajelin samalla tontilla olevalle Statoilille jossa tarkastin rengaspaineet ym. Sitten tankkaamaan ja toisen todistajan metsästykseen. Kassalta sainkin toisen todistajan ja lähtökuitin. Edessä oli tiivis vuorokausi ja lähdinkin liikkeelle vauhdilla. Olin etukäteen laskenut kulmapisteet ja tankkauspaikat ja ensimmäinen oli Jönköpingissä. Likennettä ei ollut haitoilla joten matka eteni ihan mukavasti. Kävin lounaalla ennen Jönköpingiä Brunstorpissa.


Perinteistä ruotsalaista

Brunstorp
Menussa oli lihapullat ja puolukkahillo. Olin tullut sen verran vauhdilla että tankki piti täyttää vähän ennen suunniteltua. Matka jatkui kohti Helsingborgia jossa oli seuraava kulmapiste. Sieltä matka jatkui kohti Öresundin siltaa ja ennen siltaa kävin tankkaamassa. Bensa ei ollut vähissä mutta kulmapiste piti saada. Sillan ylityksen jälkeen matka jatkui kohti Koldingia. Tällä kertaa matkalle ei kuulunut lauttamatkoja. Toinen sillanylitys oli Ison Beltin silta. Koldingin tankkauspaikka löytyi mutta tankkaus olikin vähän monimutkaisempi juttu.....tankkaus piti maksaa etukäteen ja siinä meni muutama ylimääräinen minuutti. Seuraava tankkaus oli Bad Segebergin lähellä joss oli muutaman kymmenen km:n pätkä tavallista tietä jotta pääsisin Lubeckin alapuolelta kulkevalle moottoritielle. Motari oli käytännössä tyhjä....oli yö ja liikkeellä oli vain joitakin yhdistelmiä ja yksittäisiä henkilöautoja. Seuraava tankkaus oli lähellä Grimmeniä. Siihen aikaan ei asemat olleet normaalisti auki, paikalla oli kuitenkin myyjä joka luukusta otti maksun tankkauksesta vastaan.  Seuraavaa kulmapistettä hakiessa tuli ajettua ylimäääräinen ketunlenkki koska navigaattori opasti väärästä rampista ulos...asemaa etsiessä alkoi miettimään että tähänkö tämä ajo sitten kariutui. Vastaan tuli kuitenkin opasteet takaisin motarille ja tulinkin sille asemalle jonka olin suunnitellut kulmapisteeksi....tulin vaan väärästä suunnasta. Seuraava kulmapiste oli Berliinin itäpuolella ja paikka löytyi ilman ongelmia.  Matka jatkui kohti Hannoveria jossa oli A7 varrella seuraava tankkaus Wulferödessä. Risteyksessä oli tietyö ja ajoin epähuomiossa oikean rampin ohi.
Pienen lenkin jälkeen kuitenkin löysin reitin kohti tankkauspaikkaa ja etelää. A7 oli perinteisesti tietöiden alla joten keskinopeus kärsi hieman. Kirscheimissa tankkasin ja kävin aamupalalla.
 Siitä suuntasin itään kohti Chemnitziä. Aamu oli kulunut siihen tahtiin että piti alkaa miettimään mihin asti tunnit riittää.  Vimeinen tankkaus oli Plauenin lähellä. Sieltä sain todistajat ja samalla söin kunnolla.
 
Maistui

 
2440 km 24 tunnissa

 Lyhkäisen levon jälkeen lähdin ajelemaan kohti Muncheniä. Olin ollut 2011 yhdessä hotellissa lähellä lentokenttää ja suuntasin sinne.

tämäkin maistui

Hotelli Kandlerista löytyi peti ja ruokaa, ensin kuiten yksi olut ja sitten suihkuun.....olisin halunnut bratwurstia mutta sitä ei listalla kuitenkaan ollut. Illallisen jälkeen uni maistui.

Sen verran jobinpostia tuli ajotarkastajalta että reitti näyttäisi jäävän pikkuisen vajaaksi ja syynä siihen on se ylimääräinen lenkki jonka tein yöllä pohjois-saksassa......no, shit happens ja onpahan tavoitetta taas tulevina vuosina. Saan siitä ss 2000 eli 2000 km  vuorokaudessa kuitenkin.
Tänään tuli sähköpostiin ilmoitus siitä että pikkuisen jäi lyhyeksi BB1500 Gold (26 km) mutta SS 2000K tuli  kuitenkin. Olin ajanut sen viime kesänä joten se meni kertaukseksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti